
Colin Drummond, de voormalige producent van Celebrity News, is een leider in de entertainmentindustrie met uitgebreide ervaring in filmproductie, prominente zakelijke connecties en een voorliefde voor het vastleggen van de dagelijkse handelingen van fascinerende mensen in de publieke belangstelling. Drummond is nu en oprichter van een onlangs gelanceerd entertainmentpersbureau dat zich toelegt op het verspreiden van foto’s, video’s en humanistische Nieuws Vandaag-verhalen over politici en beroemdheden in de Washington, arena en wereldwijd.
Wie haalt de krantenkoppen en hoe levert een entertainmentpersbureau actuele exclusieve video’s en foto’s van headliners van politici, beroemdheden en ambtenaren? Dorothy Dutch stelde indringende vragen aan Colin Drummond om tot de kern van het paparazzi-fenomeen door te dringen. Voor degenen onder ons die er ongegeneerd van genieten online of offline door fotoverhalen van beroemdheden te bladeren, kan het nog meer voldoening geven als we de wereld van de openhartige camera begrijpen.
Deze interviewsessie is gericht op de journalisten die ons onze dagelijkse dosis onethisch gedrag, foto’s van beroemdheden, roddels, nieuwsartikelen en entertainmentnieuws geven, nog voordat prime time entertainmentshows onze huiskamers binnenkomen. De antwoorden van Drummond bieden een verrassende blik op een wereld achter de openhartige camera’s van de paparazzi.
Dorothy Dutch: Zijn paparazzi ook schrijvers of vooral fotografen?
Colin Drummond: De meesten zijn fotografen of voormalige fotografen die later hun eigen bureau beginnen. Ze werken tegen een dagtarief (normaal loon voor een dag). Dit staat bekend als freelancen. Het is beter voor hen omdat ze nog steeds eigenaar zijn van hun afbeeldingen of video’s. De meeste paparazzi zijn freelancefotografen die werken voor bureaus die hun foto’s verkopen en het bureau neemt een deel. Een goed bureau heeft een sterk verkoopteam en kan foto’s krijgen op tv-programma’s, tijdschriften, billboards en zelfs in marketingmateriaal voor films.
DD: Welke kwalificaties moet een paparazzo hebben?
CD: Een pap moet bruikbare camera-apparatuur hebben, kennis van beroemdheden, weten hoe hij foto’s moet maken en goede vragen kunnen stellen. Voor apparatuur hebben ze veel camera-uitrusting nodig, een snelle spiegelreflexcamera, een paar goede lenzen (erg duur) en een HD-videocamera.
DD: Kan iedereen het doen?
CD: Ja en Nee. Iedereen kan geluk hebben en een geweldige foto maken door op het juiste moment op de juiste plaats te zijn, maar om het dag in dag uit te doen, moet je hard werken en toegewijd zijn aan je vak. DD: De paparazzi worden gezien als “ongedierte” dat moet worden vermeden omdat ze alles zullen doen om een foto te krijgen. Zijn ze zo slecht?
CD: Niet echt. Degenen die al een tijdje in het vak zitten, hebben goede relaties met alle beroemdheden. Ze weten meestal hoe dicht ze bij iemand kunnen komen of op wie ze hun lange lens moeten gebruiken.